Vårt pedagogiske grunnsyn

Ifølge krav i gjeldende lovverk er det vedtatt at alle barnehager skal utarbeide egen årsplan. Denne skal avspeile barnehagelovens formålsbestemmelse og barnehagens vedtekter. Årsplanen er en langsiktig plan for barnehagens grunnverdier og varer over mange år. Planen er et dynamisk dokument som blir oppdatert og evaluert jevnlig. Den godkjennes i tråd med loven i barnehagens samarbeidsutvalg. Slik sikrer barnehagen medvirkning fra foreldrene i det overordnede planarbeidet for barnehagen.

Årssplanen er barnehagens hoveddokument, og gjelder til ny plan blir godkjent i samarbeidsutvalget.

Barnehagens årsplan er et arbeidsredskap for barnehagepersonalet og dokumenterer barnehagens valg og begrunnelser. Den er et viktig redskap for evaluering av det pedagogiske arbeidet vi gjør i barnehagen.

Charlottenlund Barnehage er også bundet av en rekke vedtekter som settes av styret i ViGØR Rehabiliteringssykehus.