Om Barnehagen

Charlottenlund barnehage

Eies og drives av ViGØR Rehabiliteringssykehus, og er en bedriftsbarnehage, der ansatte på ViGØR har fortrinnsrett på barnehageplass. Barnehagen tar også opp andre søkere ved ledig kapasitet.
Charlottenlund barnehage har utvidet kristen formålsparagraf, noe som innebærer at barnehagen har et kristent livssyn og verdigrunnlag.
Charlottenlund barnehage samarbeider tett med ViGØR, og har jevnlig tilgang på tilbud som basseng og gymsal for barna. Barnehagen får levert varm lunsj fra kjøkkenet 3 dager i uka. Kostholdet er i tråd med ViGØR’s profil og er middelhavskost uten innslag av kjøtt. De øvrige dagene serveres det brødmåltider og frukt.

Barnehagen består av 2 avdelinger med til sammen 25 plasser.

Enga: 0-3årsavdeling med 9 plasser. På Enga jobber det 1 pedagogisk leder, 1 barne- og ungdomsarbeider og en pedagogisk medarbeider.

Storskogen: 2,5-6årsavdeling med 16 plasser. På «Storskogen» jobber det 1 pedagogisk leder, 1 barnehagelærer og 1 sosionom.

Barnehagens utelekeplass og nærområde består av et variert terreng med bakker, trær og ulike lekeapparater. Barnehagen har egen grillhytte som benyttes jevnlig. Rett utenfor barnehagen har vi et fantastisk skogsområde som benyttes til lek og turer gjennom hele året. Charlottenlund friluftsområde og aktivitetspark ligger i gangavstand fra barnehagen.